ეთერი გუბელაძის პროექტები





სასწავლო-საგანმანათლებლო  პროექტი
,,მშვიდობიანი მომავალი ჩვენს ხელშია“



პროექტის სახელწოდება


,, მშვიდობიანი მომავალი ჩვენს ხელშია“

პროექტის ხელმძღვანელი


 სსიპ ქალაქ ქუთაისის N15 საჯარო სკოლის  ისტორიის პედაგოგი ეთერი გუბელაძე

პროექტში მონაწილენი

 VIII  კლასის მოსწავლეები,
 ისტორიის პედაგოგი ეთერი გუბელაძე
დასაწყისი
  2017 წლის  დეკემბერი

დასასრული
  2018 წლის მაისი


 
პროექტის აქტუალობა


·         კონფლიქტების დარეგულირების მშვიდობიანი გზების ძიება მსოფლიო პოლიტიკური საკითხია და მუდამ იყო კაცობრიობის მარადიული პრობლემა.
·         ამჟამად გაიზარდა დიპლომატიურ მოლაპარაკებათა როლი და  საერთაშორისო სამოქალაქო თუ პოლიტიკურ ორგანიზაციების მონაწილეობა  კონფლიქტების  დარეგულირებაში.
·         ოპტიმისტური რწმენით და ძალისხმევით  შესაძლებელია და შესრულებადია, რომ ძალმომრეობა საერთარიშოსო სამართლებრივ ჩარჩოში მოექცეს

    

 პროექტის მიზანი


·         პოლიტიკური ცნობიერებისა ამაღლება მოსწავლეებსა და თემში
·         მოსწავლეები შეძლებენ გაერკვნენ ორი მეზობელი ქვეყნის      დაპირისპირების მიზეზებსა და მისი მოგვარების  შესაძლებლობებში
·         გააცნობიერონ  საერთაშორისო ორგანიზაციების როლი მყარი მშვიდობისათვის ბრძოლაში
·         ჩამოუყალიბდებათ მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობა

პროექტის ბიუჯეტი

რესურსი

პროექტის ღირებულება
38 ლარი












დასახელება
რაოდენობა
ერთეულის ღირებულე ბა

სულ
სკოლის
წილი





თაბახის ფურცელი
1
7,00 ლ.
7,00 ლ.
100%
კალმები
2კოლოფი
10 ლ.
20 ლ.
-
მარკერი
8ცალი
0,50ლ.
4 ლ.
-
ფლიფჩარ
ტი
7
7 ლ.
7 ლ.
-
პროექტორი
-
-
-
-
ლეპტოპი
-
-
-
-
პრინტერი
-
-
-
-





სულ


38






არსებული მდგომარეობა

ძირითადი კითხვები:
v  რა მდგომარეობაა ამ მომენტისათვის?
რა პრობლემები არსებობს?

·         საქართველოს შიდა სახელმწიფოებრივ კონფლიქტში რუსეთის უხეში ჩარევა

·         ტერიტორიული მთლიანობა დაკარგული საქართველო
·         მშობლიური კუთხიდან დევნილი მოსახლეობა,  მათი  
უფლებების და თავისუფლებების უგულებელყოფა

განსახორციელებელი  ამოცანები
v  რა უნდა გაკეთდეს?
v  რა თანმიმდევრობით და რა დროში?



1.      კონფლიქტის მიზეზ-შედეგობრივ არსში წვდომა

განსახორციელებელი  ამოცანა
დრო
პასუხისმგებელი პირი

1.
პროექტის პრეზენტაცია და ფუნქციების განაწილება
-საპროექტო ჯგუფის მიერ სამუშაო გეგმის შედგენა
საუბარი-რუსეთ-საქართველოს ურთიერთობები“


--ფილმის ჩვენება ,,რუსეთ-საქართველოს 2008 წლის ომი“ /მოსწავლეთა მოტივირება, ინფორმაციის მიღება/.















22.12.17









ე.გუბელაძე, ნ.კალანდაძე



2.აქცია-ბუკლეტების მომზადება და დარიგება
/ა.საზოგადოების ინფორმირება , ბ.რესურსის შექმნის ტექნიკის ფლობა/.
12-27.04
მასწავლებელი
3. ტრენინგი
,,რუსეთ-საქართველოს ურთიერთობა“
/1.ცოდნის და უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბებისათვის და
კონფლიქტის მიზეზ-შედეგობრივ არსში წვდომა/





22.02

ნ.კალანდაძე
4. მოსწავლეთა კონფერენცია-
,,რუსეთ-საქართველოს ურთიერთობები“:

ა.ურთიერთობები 1483-1783 წლებში
ბ.გეორგიევსკის ტრაქტატი
გ. ურთიერთობები 1783-1800 წლებში
დ.ქართლ-კახეთის ანექსია
ე.საქართველო რუსეთის იმპერიის შემადგენლობაში


-ვ.რუსეთ-საქართველოს ურთიერთობების დარეგულირების გზები
გ/პოლიტიკური ცნობიერებისა ამაღლება:
/ გარკვევა  ორი მეზობელი ქვეყნის      დაპირისპირების მიზეზებსა და მისი მოგვარების  შესაძლებლობებში/
20.04


მასწავლებელი

5.დიკუსია-,,ვისწავლოთ კონფლიქტების დარეგულირება“












16.05
მასწავლებელი
მოსწავლეები
7. ექსკურსია-
,,ჩვენ ვხედავთ მცოცავ ოკუპაციას“
2-3.
06
მასწავლებელი

შედეგი

ძირითადი შეკითხვები
v  ბოლოს რა შედეგზე გვსურს გასვლა?






Ø  მოსწავლეები გაერკვნენ კონფლიქტის წარმოშობის მიზეზებსა და მისი დარეგულირების გზების ძიებაში
Ø  გააცნობიერეს საერთაშორისო ორგანიზაციების როლი მყარი მშვიდობისათვის ბრძოლაში
Ø  გაანალიზეს კონფლიქტების მოგვარების არაძალადობრივი ფორმის მნიშვნელობა საზოგადოების განვითარების პროცესში
Ø  ჩამოუყალიბდათ მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობა, ამაღლდა სამოქალაქო ცნობიერება, რაც ხელს შეუწყობს აქტიურ მოქალაქედ ჩამოყალიბების პროცესს,
რათა შემდეგ ჩაებნენ სახელმწიფო მნიშვნელობის პრობლემების მოგვარებაში

ხელისშემშლელი ფაქტორები/შესაძლო რისკები:






შესაძლებელია, ზოგიერთ მოსწავლეს გაუჭირდეს კონკრეტული ფაქტის გაცნობიერება-გააზრება ასკობრივი თავისებურებიდან გამომდინარე
შეფასება
ძირითადი შეკითხვები:
v  როგორ, რა ინსტრუმენტებით განვსაზღვრავთ, როგორ მიმდინარეობს მუშაობის პროცესი და გავედით თუ არა შედეგზე?
1.      სისტემატიური დაკვირვება პროექტის განხორციელებაზე.
2.      კონსულტირება.
3.      შუალედური მონიტორინგი დაეხმარა მოსწავლეებს  დაენახათ მუშაობის პროცესში დაშვებული შეცდომები, გამოასწორეს ის და შეძლეს დასახული ამოცანების ადაპტირება,სასურველ შედეგზე გასვლა.
4.      პროექტის საბოლოო მონიტორინგმა დაანახა მოსწავლეებს პროექტის ძლიერი და სუსტი მხარეები, რომელსაც გაითვალისწინებენ შემდგომი პროექტის განხორციელებისას.
5.      პროექტის მუშაობის პროცესზე დაკვირვებამ აჩვენა, რომ
მოსწავლეები შედეგზე გავიდნენ.


პროექტის მონიტორინგი
საჭირო საქმიანობა
ინდიკატორი
თარიღი
საინციატივო ჯგუფის შექმნა
შექმნილია საინციატივო ჯგუფი
12 .12.17
სამოქმედო გეგმის შემუშავება
შემუშავებულია სამოქმედო გეგმა
22 .12.17
ბუკლეტების დამზადება
დამზადებულია 100 ბუკლეტი
 12-23 .04.18
პრეზენტაციის მომზადება
მომზადებულია პრეზენტაცია Pover  Point-ში
26.04.18
ბუკლეტების დარიგება სკოლის მოსწავლეებში
ბუკლეტები დაურიგდებათ მოსწავლეებს,თემს
27.04.18
ტრენინგი:რუსეთ-საქართველოს ურთიერთობა
ჩატარდება ტრენინგი
22.02.18
დისკუსია:,,ვისწავლოთ კონფლიქტების დარეგულირება“
ჩატარდება ტრენინგი
20.05.18





პროტოკოლი N 1
თარიღი:   12.04
ჯგუფი: VII  კლასის მოსწავლეები
პროექტის თემა/პროექტის ფაზა :  ბუკლეტების მომზადება
შევთანხმდით ბუკლეტების დიზაინზე, ინფორმაციის მოძიებაზე და ფოტომასალაზე, ასეცე ბუკლეტების რაოდენობაზე.
რა არის მოსაგვარებელი/დასაძლევი/ გადასამუშავებელი: უნდა დამუშავდეს საინფორმაციო მასალა, ბუკლეტებზე განსათავსებელი ფოტო მასალა,გადანაწილდა ფუნქციები.
ღია შეკითხვები/გაურკვევლობები:ჯგუფის მომდევნო შეხვედრაზე შევთანხმდებით, როდის დარიგდება ბუკლეტები, სად ჩატარდება პრეზენტაცია.






რეფლექსია
პროექტი
,, მშვიდობიანი მომავალი ჩვენს ხელშია“
          პროექტის თემა შეირჩა VIII კლასის მოსწავლეების მიერ.  პრობლემა მოსწავლეთა ინტერესის სფეროს წარმოადგენდა, ამიტომ ისინი მოტივირებულნი იყვნენ, რაც დაეხმარათ პრობლემის დაძლევაში, მაღალი სააზროვნო უნარების (კვლევითი, შემოქმედებითი, თანამშრომლობისა და კომუნიკაციური) განვითარებაში, პასუხისმგებლობის გაზრდაში. გათვალიწინებული იყო ჯგუფის ყველა წევრის ინდივიდუალური შესაძლებლობა.
             პროექტის პრეზენტაციის და   ფუნქციების განაწილების შემდეგ საპროექტო ჯგუფმა სამუშაო გეგმა შეადგენა, განსაზღვრეს დრო, რესურსები,სად შეიძლება მათი მოძიება.გაითვალისწინეს, რომ დაგეგმვა პრობლემის გადაჭრის კრეატიული პროცესია. საჭიროების მიხედვით მუშაობდნენ ჯგუფურად,ინდივიდუალურად. ჯგუფები მუშობდნენ შეთანხმებულად, კონფლიქტების გარეშე, არ ითრგუნებოდა არც ერთი მოსწავლე, ჯგუფის ყველა წევრი ჩართული იყო საქმიანობაში, გაიზარდა მონაწილეთა მოტივაცია.პროექტის ფარგლებში გამოყენებული ჯგუფური მუშაობა დაეხმარათ მათ გადაწყვეტილებების შეთანხმებულად მიღებასა და თანამშრომლობის კულტურის გაუმჯობესებაში. მათ განუვითარდათ გუნდური მუშაობის, ინფორმაციის მოძიების, დამუშავების და ანალიზის უნარები.   მასწალებელი მოსწავლეთა შეკითხვებზე   პასუხობდა, აძლევდა მათ   რჩევებს. მოსწავლეებს გაუჩნდათ სურვილი, კვლავ მიიღონ მონაწილეობა მსგავს პროექტებში.მოსწავლეთა მოძიებული მასალები საინტერესო და სასარგებლო იყო  ყველასათვის.




პროექტზე მუშაობისას გამოყენებული იყო შემდეგი რესურსები:
Ø  კომპიუტერი
Ø  პროექტორი
Ø  ინტერნეტი
Ø  ფოტო,ვიდეო
Ø  შესაბამის ლიტერატურული და სამეცნიერო მასალა
Ø  ფლიფჩარტი, მარკერები,სხვადასხვა ზომის და შეფერილობის ქაღალდები
                 მოსწავლეებმა ფილმის ნახვის შემდეგ წარმოადგინეს თავიანთი შთაბეჭდილებები. სწავლა-სწავლების პროცესში  ფილმის სასწავლო რესურსის სახით გამოყენებამ ხელი შეუწყო მოსწავლეთა მიერ საკითხების გაცნობიერებას.
                თვითშეფასების მუდმივმა წარმოებამ დაგვანახა მუშაობის პროცესში დაშვებული შეცდომები, რომ ვიზრუნოთ მის გამოსწორებაზე. პროექტზე მუშაობისას პრობლემის გადაჭრის გზების ძიების პროცესში მოსწავლეებმა გაანალიზეს, რომ მიზნის მისაღწევად საჭირო იყო მეტი ცოდნა, ასევე სხვა საგანში მიღებული ცოდნის ურთიერთკავშირი. პროექტზე მუშაობით მოსწავლეებმა გამოავლინეს ინტერესი, გაიღრმავეს კვლევითი უნარ-ჩვევები,ისტ-ის გამოყენებამ ხელი შეუწყო, რომ შეექმნათ ელექტრონული რესურსი (საპრეზენტავიო სლაიდები), გაიღრმავეს ცოდნა, გადაიღეს ფოტო სურათები.  მიღებული ცოდნა დაეხმარებათ ყოფა-ცხოვრებაში.
არსებობდა რისკი, რომ მონაწილე მოსწავლეების ინტერესი შესუსტდებოდა, მაგრამ მსგავსი რამ არ მომხდარა. 


პროექტი მიზნად ისახავდა ინფორმაციული, აქტიური და პასუხისმგებლობის გრძნობის მქონე მოქალაქის აღზრდას, მიაწვდის მოსწავლეს ინფორმაციას რუსეთ-საქართველოს ურთიერთობების შესახებ,რაც განაპირობებს მის პატრიოტ და ჰუმანურ ადამიანად ჩამოყალიბებას. ამასთან მას გადამწყვეტი მნიშვნელიბა აქვს მოსწავლისათვის სამოქალაქო კომპეტენციების შემუშავებისა და საზოგადოებაში სამოქალაქო კულტურის დამკვიდრებისათვის




 პროექტული სწავლება ეფექტურია სასწავლო პროცესის საინტერესოდ წარმართვისათვის. მონაწილე მოსწავლეებმა შეიხსენეს და გამოიყენეს წინარე ცოდნა, შეიძინეს ახალი, პროექტზე მუშაობით მოსწავლეებმა განივითარეს დროის მართვის, დაგეგმის, თვითშეფასების უნარ-ჩვევები, აქტიურობა სასარგებლოა ცოდნის გაღრმავებისათვის. თანამშრომლობა დაეხმარათ, უფრო ღრმად გაიგონ  რასაც სწავლობდნენ. მოზარდს უყალიბდება ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებები, ღრმავდება სამშობლოს სიყვარული, წინაპრების მაგალითით და თანამედროვე მოთხოვნათა გათვალისწინებით იგი ჩამოყალიბდება ღირსეულ მოქალაქედ.



სასწავლო-საგანმანათლებლო  როექტი ,,ცნობილი    ფრანგი პოლიტიკური მოღვაწე - კარდინალი რიშელიე“


პროექტის სახელწოდება


,,ცნობილი ფრანგი პოლიტიკური მოღვაწე - კარდინალი რიშელიე“

პროექტის ხელმძღვანელი


სსიპ ქალაქ ქუთაისის N15 საჯარო სკოლის ისტორიის პედაგოგი ეთერი გუბელაძე

პროექტში მონაწილენი

VII   კლასის მოსწავლეები,
ისტორიის პედაგოგი ეთერი გუბელაძე
დრო
2018 წლის მაისი



პროექტის აქტუალობა


·         დიდი პოლიტიკოსების მოღვაწეობა ყოველთვის იყო მსოფლიო პოლიტიკური მნიშვნელობის მოვლენა, რადგან ისინი ქმნიდნენ ეპოქებს. მათ განგებამ არგუნა იმ წეს-წყობილებასთან თუ საზოგადოებრი-ზნეობრივ მრწამსთან ბრძოლა, რომლებიც ისტორიის ასპარეზზე მათ გამოჩენამდე მრავალი საუკუნის წინ ჩამოყალიბდა და ხშირად იმსახურებენ მათი თანადროული საზოგადოების მიუკერძოებელ შეფასებას.
·         ამჟამად საჭიროება მოითხოვს პოლიტიკოსისაგან, რომელიც ესოდენ მასშტაბურ პიროვნებად ყალიბდება, ქონდეს საჭირო ალღო,საზრიანობა და გამჭრიახობა,რათა შეძლოს დადებითი როლი ითამაშოს მსოფლიო მნიშვნელობის პრობლემების გადაჭრაში, რაც ოპტიმისტური რწმენით და ძალისხმევით  შესაძლებელი და შესრულებადია. ისინი  ღრმა კვალს ტოვებენ ისტორიაში და მათ იდეებზე მრავალი თაობა იზრდება.      

 პროექტის მიზანი


·         პოლიტიკური ცნობიერებისა ამაღლება მოსწავლეებში
·         კარდინალ რიშელიეს მმართველობის შესწავლა-გაცნობიერება.
·         პოლიტიკური მოღვაწის როლის გაანალიზება  ქვეყნის ისტორიაში.

·         მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობის ჩამოყალიბება

ესგ სტანდარტი



ისტ.  VII  . 4. მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს პოლიტიკური მოღვაწის მნიშვნელობაზე  ქვეყნის ისტორიაში.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე :
·         მოიპოვებს ინფორმაციას  (სახელმძღვანელოსა და დამატებით ბეჭდური მასალის)   ერთ-ერთი პოლიტიკური მოღვაწის შესახებ .





პროექტის ბიუჯეტი

რესურსი

პროექტის ღირებულება
38 ლარი












დასახელება
რაოდენობა
ერთეულის ღირებულე ბა

სულ
სკოლის
წილი





თაბახის ფურცელი
1
7,00 ლ.
7,00 ლ.
100%
კალმები
2კოლოფი
10 ლ.
20 ლ.
-
მარკერი
8ცალი
0,50ლ.
4 ლ.
-
ფლიფჩარ
ტი
7
7 ლ.
7 ლ.
-
პროექტორი
-
-
-
-
ლეპტოპი
-
-
-
-
პრინტერი
-
-
-
-





სულ


38






არსებული მდგომარეობა

ძირითადი კითხვები:
v  რა მდგომარეობაა ამ მომენტისათვის?
რა პრობლემები არსებობს?

·         მეფეთა ხშირი ცვლა.
·         ხელისუფლების სათავეშია სუსტი მეფეები, გარდა გამონაკლისისა,რომლებიც კმაყოფილდებიან სამეფო დომენის უმნიშვნელო გაფართოებით და იქ თავისი ხელისუფლების გაძლიერებით.
·         ქვეყანაში შინაომებია.
·         იზრდება გადასახადები, მოსახლეობა იჩაგრება.

განსახორციელებელი  ამოცანები
v  რა უნდა გაკეთდეს?
v  რა თანმიმდევრობით და რა დროში?












განსახორციელებელი  ამოცანა
დრო
პასუხისმგებელი პირი

1.
პროექტის პრეზენტაცია და ფუნქციების განაწილება
-საპროექტო ჯგუფის მიერ სამუშაო გეგმის შედგენა
ლექცია-ცნობილი პოლიტიკური მოღვაწე კარდინალი რიშელიე“


--ფილმის ჩვენება --ნაწყვეტი ფილმიდან  ,,სამი მუშკეტერი“ /მოსწავლეთა მოტივირება, ინფორმაციის მიღება/.









01.05.18







4.05.18







ე.გუბელაძე, ნ.კალანდაძე



2.აქცია-ბუკლეტების მომზადება და დარიგება
/ა.საზოგადოების ინფორმირება , ბ.რესურსის შექმნის ტექნიკის ფლობა/.
7-11.05.18
მასწავლებელი
3.ტრენინგი
,,ცნობილი პოლიტიკური მოღვაწეები“

/1.ცოდნის და უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბებისათვის და
პოლიტიკური მოღვაწის  როლის გაანალიზებისათვის/





16.05.18


4.  მოსწავლეთა ნამუშევრის პრეზენტაცია

19.05.18


მასწავლებელი

5.დიკუსია-,,პოლიტიკური მოღვაწის როლი ისტორიაში“













23.05.18


შედეგი

ძირითადი შეკითხვები
v  ბოლოს რა შედეგზე გვსურს გასვლა?







·         შეისწავლეს და გაცნობიერეს კარდინალ რიშელიეს მმართველობა  .
·         აანალიზებენ პოლიტიკური მოღვაწის როლს   ქვეყნის ისტორიაში.
·         ჩამოუყალიბდათ მოქალაქეობრივი პასუხისმგებლობა, ამაღლდა სამოქალაქო ცნობიერება, რაც ხელს შეუწყობს აქტიურ მოქალაქედ ჩამოყალიბების პროცესს,
რათა შემდეგ ჩაებნენ სახელმწიფო მნიშვნელობის პრობლემების მოგვარებაში

ხელისშემშლელი ფაქტორები/შესაძლო რისკები:






შესაძლებელია, ზოგიერთ მოსწავლეს შეუსუსტდეს ინტერესი პროექტისადმი
შეფასება
ძირითადი შეკითხვები:
v  როგორ, რა ინსტრუმენტებით განვსაზღვრავთ, როგორ მიმდინარეობს მუშაობის პროცესი და გავედით თუ არა შედეგზე?
1.      სისტემატიური დაკვირვება პროექტის განხორციელებაზე.
2.      კონსულტირება.
3.      შუალედური მონიტორინგი დაეხმარა მოსწავლეებს  დაენახათ მუშაობის პროცესში დაშვებული შეცდომები, გამოასწორეს ის და შეძლეს დასახული ამოცანების ადაპტირება,სასურველ შედეგზე გასვლა.
4.      პროექტის საბოლოო მონიტორინგმა დაანახა მოსწავლეებს პროექტის ძლიერი და სუსტი მხარეები, რომელსაც გაითვალისწინებენ შემდგომი პროექტის განხორციელებისას.
5.      პროექტის მუშაობის პროცესზე დაკვირვებამ აჩვენა, რომ
მოსწავლეები შედეგზე გავიდნენ.



პროექტის მონიტორინგი
საჭირო საქმიანობა
ინდიკატორი
თარიღი
საინციატივო ჯგუფის შექმნა
შექმნილია საინციატივო ჯგუფი
1 .05.18
სამოქმედო გეგმის შემუშავება
შემუშავებულია სამოქმედო გეგმა
1.05.18
ბუკლეტების დამზადება
დამზადებულია ბუკლეტი
 7-11 .05.18
პრეზენტაციის მომზადება
მომზადებულია პრეზენტაცია Pover  Point-ში
19.05.18
ბუკლეტების დარიგება სკოლის მოსწავლეებში
ბუკლეტები დაურიგდებათ მოსწავლეებს, მაწავლებლებს
11.05.18
ტრენინგი: ,,ცნობილი პოლიტიკური მოღვაწეები“
ჩატარდება ტრენინგი
16.05.18
დისკუსია:,,პოლიტიკური მოღვაწის როლი ისტორიაში“
ჩატარდება დისკუსია
20.05.18


პროტოკოლი N 1
თარიღი:   7-11.05.18
ჯგუფი: VII  კლასის მოსწავლეები
პროექტის თემა/პროექტის ფაზა :  ბუკლეტების მომზადება
შევთანხმდით ბუკლეტების დიზაინზე, ინფორმაციის მოძიებაზე და ფოტომასალაზე, ასეცე ბუკლეტების რაოდენობაზე.
რა არის მოსაგვარებელი/დასაძლევი/ გადასამუშავებელი: უნდა დამუშავდეს საინფორმაციო მასალა, ბუკლეტებზე განსათავსებელი ფოტო მასალა,გადანაწილდა ფუნქციები.
ღია შეკითხვები/გაურკვევლობები:ჯგუფის მომდევნო შეხვედრაზე შევთანხმდებით, როდის დარიგდება ბუკლეტები, სად ჩატარდება პრეზენტაცია.









რეფლექსია
პროექტი
,,ცნობილი პოლიტიკური მოღვაწე - კარდინალი რიშელიე“
          პროექტის თემა შეირჩა VII კლასის მოსწავლეების მიერ.  პრობლემა მოსწავლეთა ინტერესის სფეროს წარმოადგენდა, ამიტომ ისინი მოტივირებულნი იყვნენ, რაც დაეხმარათ პრობლემის დაძლევაში, მაღალი სააზროვნო უნარების (კვლევითი, შემოქმედებითი, თანამშრომლობისა და კომუნიკაციური) განვითარებაში, პასუხისმგებლობის გაზრდაში. გათვალიწინებული იყო ჯგუფის ყველა წევრის ინდივიდუალური შესაძლებლობა.

პროექტი მიზნად ისახავს ინფორმაციული, აქტიური და პასუხისმგებლობის გრძნობის მქონე მოქალაქის აღზრდას, მიაწვდის მოსწავლეს ინფორმაციას ცნობილი პოლიტიკური მოღვაწის შესახებ,რაც განაპირობებს მის პატრიოტ და ჰუმანურ ადამიანად ჩამოყალიბებას. ამასთან მას გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს მოსწავლისათვის სამოქალაქო კომპეტენციების შემუშავებისა და საზოგადოებაში სამოქალაქო კულტურის დამკვიდრებისათვის.


             პროექტის პრეზენტაციის და   ფუნქციების განაწილების შემდეგ საპროექტო ჯგუფმა სამუშაო გეგმა შეადგენა, განსაზღვრეს დრო, რესურსები.გაითვალისწინეს, რომ დაგეგმვა პრობლემის გადაჭრის კრეატიული პროცესია. საჭიროების მიხედვით მუშაობდნენ ჯგუფურად,ინდივიდუალურად. ჯგუფები მუშობდნენ შეთანხმებულად, კონფლიქტების გარეშე, არ ითრგუნებოდა არც ერთი მოსწავლე, ჯგუფის ყველა წევრი ჩართული იყო საქმიანობაში.  პროექტზე  მუშაობამ  სწრაფად  გამოუმუშავა  მოსწავლეებს  სხვადასხვა  უნარები    ( კვლევითი,  შემოქმედებითი, სოციალური). 
    მოსწავლეებმა ფილმის ნახვის შემდეგ წარმოადგინეს თავიანთი შთაბეჭდილებები. სწავლა-სწავლების პროცესში  ფილმის სასწავლო რესურსის სახით გამოყენებამ ხელი შეუწყო მოსწავლეთა მიერ საკითხების გაცნობიერებას.

                თვითშეფასების მუდმივმა წარმოებამ დაგვანახა მუშაობის პროცესში დაშვებული შეცდომები, რომ ვიზრუნოთ მის გამოსწორებაზე. პროექტზე მუშაობით მოსწავლეები ივითარებდნენ დროის მართვის, დაგეგმის, თვითშეფასების უნარ-ჩვევებს, აქტიურნი იყვნენ,ეს სასარგებლოა ცოდნის გაღრმავებისათვის. 

თანამშრომლობდნენ, უფრო ღრმად ესმით რასაც სწავლობდნენ. მოზარდს უყალიბდება ზოგადსაკაცობრიო ღირებულებები, ღრმავდება სამშობლოს სიყვარული, წინაპრების მაგალითით და თანამედროვე მოთხოვნათა გათვალისწინებით იგი ჩამოყალიბდება ღირსეულ მოქალაქედ.

                                                                                                       2018 წლის 29 მაისი


2017 წელი


პროექტის სახელწოდება:

,,ქართული ენა სახელმწიფოებრივი თვითმყოფადობის გარანტი“

პროექტის  ხელმძღვანელი: ეთერ გუბელაძე



პროექტის სახელწოდება: , „ძველი  აღმოსავლეთის კულტურა
პროექტის  ხელმძღვანელი:   ეთერ გუბელაძე
სკოლის სახელწოდება:   სსიპ ქ.ქუთაისის N15 საჯარო სკოლა
ქალაქი:                                ქუთაისი
პროექტის ხელმძღვანელის მისამართი:     ქ.ქუთაისი სოლომონ I-ის ქუჩა N 77
მობილური ტელეფონი:         577 32 66 83
ელექტრონული ფოსტა:         gubeladze.eteri@gmail.com
პროექტის ხანგრძლივობა:     გრძელვადიანი
                                პროექტში ჩართული პიროვნებები და მოვალეობები:
სკოლის ადმინისტრაცია:                                    იდეის მხარდამჭერი
პროექტის ხელმძღვანელი:                                  ეთერ გუბელაძე
პროექტის          მენეჯერი:                                   ნათია კალანდაძე
პროექტის ტექნიკური მენეჯერი :                      გიგი  გიორგაძე
პროექტის კოორდინატორები :                          დავით ავალიანი
                                                                                   ანი ბუიღლიშვილი

პროექტის კონსულტანტები:                               ელისო ჯიბლაძე, ნინო თვალაბეიშვილი
პროექტში მონაწილე პედაგოგები:       საზოგადოებრივ მეცნიერებათა კათედრა,   ქართული ენის და ლიტერატურის კათედრა


v  პროექტის აქტუალობა

მსოფლიო გლობალურ ცვლილებებში მნიშვნელოვან პრობლემად იქცევა ხოლმე ეროვნული თვითმყოფადობის შენარჩუნება, ამ თვალსაზრისით უმნეშვნელოვანესია ხელი შევუწყოთ მოსწავლის იმ უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბებას რაც აუცილებელია 21-ე საუკუნის ცივილიზებული, აქტიური მოქალაქისათვის.
ღმოსავლურ და არადასავლურ კულტურათა წარმომადგენლების თვალით დანახული სამომავლო პერსპექტივა
v  პროექტის მიზანი:
პროექტი მიზნად ისახავს ინფორმაციული, აქტიური და პასუხისმგებლობის გრძნობის მქონე მოქალაქის აღზრდას, მიაწვდის მოსწავლეს ინფორმაციას ძველი აღმოსავლეთის კულტურის შესახებ, განაპირობებს მის პატრიოტ და ჰუმანურ ადამიანად ჩამოყალიბებას. ამასთან მას გადამწყვეტი მნიშვნელიბა აქვს მოსწავლისათვის სამოქალაქო კომპეტენციების შემუშავებისა და საზოგადოებაში სამოქალაქო კულტურის დამკვიდრებისათვის.
პროექტი ხელს შეუწყობს ძველი აღმოსავლეთის კულტურასთან ერთად ქართული, მშობლიური კულტურისადმი სიყვარულის გაძლიერებას, სამოქალაქო საზოგადოების ცნობიერების ამაღლებას, მათ დაინტერესებას  ძველი აღმოსავლეთის კულტურის არსებული მდგომარეობით. 

მოსწავლეებს განუვითარდებათ კვლევითი, შემოქმედებითი, თანამშრომლობისა და კომუნიკაციური უნარ–ჩვევები.





სკოლის სახელწოდება: სსიპ ქ.ქუთაისის N15 საჯარო სკოლა

ქალაქი:ქუთაისი

ელექტრონული ფოსტა:gubeladze.eteri@gmail.com

პროექტის ხანგრძლივობა: გრძელვადიანი

პროექტში ჩართული პიროვნებები და მოვალეობები:

სკოლის ადმინისტრაცია: იდეის მხარდამჭერი

პროექტის ხელმძღვანელი: ეთერ გუბელაძე

პროექტის კოორდინატორი: ნათია კალანდაძე

პროექტის ტექნიკური მენეჯერი : ტატო ხურციძე

პროექტის კონსულტანტები:ლია კუხინიძე, ელისო ჯიბლაძე, ნინო თვალაბეიშვილი

პროექტში მონაწილე პედაგოგები: საზოგადოებრივ მეცნიერებათა კათედრა, ქართული ენის და ლიტერატურის კათედრა


v  პროექტის აქტუალობა

ქართული ენა საქართველოს სახელმწიფო ენაა, იგი  სახელმწიფოს განსაკუთრებული ზრუნვის საგანი უნდა გახდეს,სადაც გამოიკვეთება სახელმწიფოს, სამოქალაქო საზოგადოების , თითოეული ჩვენგანის როლი. მსოფლიო გლობალურმა პირობებმა განაპირობა ის ფაქტი, რომ მოსწავლეები მეტ დროს უცხო ენას უთმობენ, რის გამოც საუბარში ხშირად იყენებენ სხვა ენებიდან შემოსულ ბარბარიზმებს. ასეთივე საუბარი ესმით უფროსებისგანაც, მაშინ, როცა ყალიბდება მათი ცნობიერება და კულტურა. მშობლიური ენის სიწმინდეზე ზრუნვა ჩვენი  პირდაპირი მოვალეობაა. ამის ერთ-ერთი აუცილებელი წინაპირობა კი არის ის, რომ მოსწავლეები თავიდანვე შეეჩვიონ გამართული ქართულით საუბარს, რომ თვითონაც შეძლონ აღნიშნულ პრობლემასთან გამკლავება. მსოფლიო გლობალურ ცვლილებებში მნიშვნელოვან პრობლემად იქცევა ხოლმე ეროვნული თვითმყოფადობის შენარჩუნება, ამ თვალსაზრისით უმნეშვნელოვანესია ხელი შევუწყოთ მოსწავლის იმ უნარ-ჩვევების ჩამოყალიბებას რაც აუცილებელია 21-ე საუკუნის ცივილიზებული, აქტიური მოქალაქისათვის.


v  პროექტის მიზანი:

   პროექტი მიზნად ისახავს ინფორმირებული, აქტიური და პასუხისმგებლობის გრძნობის მქონე მოქალაქის აღზრდას,მიაწოდოს მოსწავლეს ინფორმაცია მშობლიური  ენის შესახებ, რაც  განაპირობებ მის პატრიოტ და ჰუმანურ ადამიანად ჩამოყალიბებას.ხელს შეუწყობს მოსწავლისათვის სამოქალაქო კომპეტენციების შემუშავებისა და საზოგადოებაში სამოქალაქო კულტურის დამკვიდრებისათვის.
    ჩამოუყალიბებს  მშობლიური ენისადმი პატივისცემას, შეაძლებინებს მასზე ზრუნვასა და დაცვას ბარბარიზმისა და ტიპიური შეცდომებისაგან, რომლებიც გვხდება სინტაქსური თუ ორთოგრაფიულ–მორფოლოგიურ და სტილისტური ხარვეზების სახით. სამოქალაქო საზოგადოების  ცნობიერების ამაღლებას,  მათ დაინტერესებას ქართული ენის არსებული  მდგომარეობით.
   მოსწავლეები შეძლებენ სხვათა მეტყველების მოსმენას,კრიტიკულად შეფასებას საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით, ვერბალური და არავერბალური საშუალებების ეფექტიანობის თვალსაზრისით, აქტიური მოსმენის სტრატეგიების გამოყენებას, საჯარო გამოსვლებისათვის სტრატეგიების ფლობას, ენობრივი პოლიტიკის განხორციელების  წარმმართველი ორგანოების მუშაობაზე დაკვირვებას–– ქართული ენის სრულფასოვანი ფუნქციონირების უზრუნველყოფის და   ქართული ენის ნორმალიზაციის  და სტანდარტიზაციის განხორციელებაში, ენობრივი პოლიტიკის სახელმწიფო ინტერესების გატარებაში.
  მოსწავლეებს განუვითარდებათ კვლევითი, შემოქმედებითი, თანამშრომლობისა და კომუნიკაციური უნარ–ჩვევები. 

v  საგნობრივი სტანდარტები :

ისტ.VII.10.  მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა კულტურის შემადგენელ ნაწილებზე.

ისტ.VIII.4. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა კომუნიკაციების განვითარების ისტორიაზე უძველეს დროიდან დღემდე.

ისტ.VIII.18.  მოსწავლეს შეუძლია საზოგადოების კულტურის საფუძვლებისკვლევა.
 
ისტ.IX.7. მოსწავლეს შეუძლია   მსჯელობა ქართული კულტურის სხვადასხვა დარგის ჩამოყალიბებისა და  განვითარების შესახებ.

მოქ.IX.1.მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს საკუთარი  პიროვნული  თვისებები, მისწრაფებები და შესაძლებლობები.

მოქ.IX.2.მოსწავლეს შეუძლია  განსაზღვროს საკუთარი ადგილი და მნიშვნელობა საზოგადოებაში.

მოქ.IX.4.მოსწავლეს შეუძლიაშეადგინოს საკუთარი მომავალი საქმიანობის გეგმა.

მოქ.X.3.მოსწავლეს შეუძლია  დააკავშიროს თავისუფალი პიროვნებისა და აქტიური მოქალაქის თვისებები.

მოქ.X.2.მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს ადამიანური ღირსების არსი.


მოქ.X.3.მოსწავლეს შეუძლია  დააკავშიროს თავისუფალი პიროვნებისა და აქტიური მოქალაქის თვისებები.

მოქ.X.4. მოსწავლეს შეუძლია კრიტიკულად შეაფასოს საკუთარი  მომავალი საქმიანობის გეგმა.

მოქ.X.5.  მოსწავლეს შეუძლია  გააზრებული მონაწილეობა და თანამშრომლობა სოციალური პრობლემების გადაწყვეტაში.

მოქ.X.10.მოსწავლეს შეუძლია  საქართველოს მოქალაქის საზოგადოებრივ-პოლიტიკურ ცხოვრებაში აქტიური მონაწილეობის შესაძლებლობების კვლევა და გამოყენება.

ქართ. IX. 2.მოსწავლესშეუძლიადისკუსიისმონაწილეთამეტყველებისმოსმენადაშეფასებასაკომუნიკაციოამოცანისადააუდიტორიისგათვალისწინებით


ქართ. VII. 2. მოსწავლეს შეუძლია სხვათა მეტყველების მოსმენა და შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანის გათვალისწინებით.

ქართ. VII. 3. მოსწავლეს შეუძლია სამეტყველო ქცევის შეცვლა საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით.

ქართ. VII. 4. მოსწავლეს შეუძლია საკლასო დისკუსიებში მონაწილეობის მიღება.

ქართ. VII. 6. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიების შესაბამისად გამოყენება.
ქართ. VII. 8. მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და შეაფასოს ტექსტის შესაბამისობა კონკრეტულ მიზანსა და აუდიტორიასთან.

ქართ. VIII. 1. მოსწავლეს შეუძლია კონკრეტულ საკითხებზე მსჯელობის მოსმენა და საკუთარი თვალსაზრისის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.

ქართ. VIII. 2. მოსწავლეს შეუძლია  ორატორის გამოსვლის მოსმენა და მისი შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით.

ქართ. VIII. 4. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი გამოსვლის მოსამზადებლად სტრატეგიების არჩევა და გამოყენება.

ქართ. IX. 5. მოსწავლეს შეუძლია  დისკუსიისა და კამათის სტრატეგიების გამოყენება.

ქართ.X. 4. მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელთა ზეპირი მოხსენებების გაანალიზება და შეფასება.

ქართ. XI. 1. მოსწავლეს შეუძლია საჯარო მოხსენების წარმოდგენა (ზეპირი გამოსვლ)  კონკრეტული აუდიტორიის წინაშე კონკრეტული მიზნით.

ქართ. XI. 2. მოსწავლეს შეუძლია საჯარო გამოსვლების მოსმენა და კრიტიკულად შეფასება.

ქართ. XI. 4. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიების გამოყენება საჯარო გამოსვლის მომზადების დროს.

ქართ. XI. 10. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ესეის დაწერა.


v  პროექტის ამოცანები :
საინფორმაციო ღონისძიებები

მოსწავლეთა მიერ პროექტის სამუშაო გეგმის შედგენა საკუთარი ხედვებისა და ღირებულებების შესაბამისად.

პრაქტიკული ღონისძიებები


v  პროექტის მოკლედ აღწერა:
 პროექტის მუშაობაში მონაწილეობას იღებს ქ. ქუთაისის N15 საჯარო სკოლის VII-XI კლასების მოსწავლეები  (ძირითადად პროექტს ახორციელებს ისტორიის მოყვარულთა კლუბი ,,ბაგრატიონი“). 
პროექტი  გრძელვადიანია,ვინაიდანპრობლემასაკმაოდრთულიდასერიოზულია, იგიხანგრძლივ, გეგმაზომიერ  ქმედებებსმოითხოვს.


 1.პროექტის პრეზენტაცია და ფუნქციების განაწილება /ოქტომბერი

2.საპროექტო ჯგუფის მიერ სამუშაო გეგმის შედგენა

3.ლექცია–– წერეთლის სახელობის უნივერსიტეტის სტუდენტი  თამარ გორგოძე
თემა ––,,ქართული ენის წარმოშობის სათავეებთან“ ---წინარეს ყოვლისა, მადლობა თამარ გორგოძეს  N 15 საჯარო სკოლის საზოგადოებრივ  მეცნიერებათა კათედრასთან თანამშრომლობისათვის. აქტიური ლექცია მშობლიურ, ქართულ  ენას მიეძღვნა. იგი თემიდან გამომდინარე კითხვებით დაიწყო.შესავალ საუბარში აღინიშნა ქართული ენის მნიშვნელობა და როლი არა მარტო საქართველოსათვის, არამედ კავკასიისათვისაც. სამყაროში იშვიათია ენა, რომლის სამეტყველო ბგერებს ზუსტად ასახავს უძველესი და თანამედროვე ანბანის ასო–ნიშნები. ამ მხრივაც გამორჩეულია ქართველთა დედა ენაც. სწორედ სამეტყველო ბგერათა ზუსტი კვალიფიკაციითა და ნორმირებული ენის საყრდენი ენობრივი ბაზისის სიმყარით უნდა აიხსნას ის ფაქტი, რომ სხვა ძველ ენათა განსხვავებით, არქაული ქართული სამწიგნობრო ენა და თანამედროვე ქართული ერთ მთლიანობას ქმნის. აქტიური ლექცია საინტერესოდ წარიმართა, მოსწავლეთა პასუხები ფიქსირდებოდა, ბოლოს მოსწავლეებმა მათი ნააზრევი შეადარეს მოსმენილს.

4.ექსკურსია თბილისში დედა ენის ძეგლთან

5.ინტეგრირებული გაკვეთილი ,,ქართული მარტო ენაა?!“ დედა ენის დღესთან დაკავშირებით

6.საკითხისადმი მოქალაქეობრივი მიდგომის და ქართული კულტურის ძეგლების სრულფასოვანი აღქმისათვის

ფილმის ჩვენება :

1. ,,ადამიანი, რომელიც ხეებს რგავდა“  https://www.youtube.com/watch?v=4tu1iSlUwek

2.   ,,ერთი ჭოროხის შვილები"   https://www.youtube.com/watch?v=38qTyER90h8

8. აქცია ,,დედა ენის ძეგლთან“ ქუთაისში. მოსწავლეები დაარიგებენ ფლეერებს ქართული ენის დღესთან დაკავშირებით

9. დისკუსია: ,,ვისწავლოთ წარსულის შეცდომებზე“ (დაკარგული ქართული ტერიტორიები)

10. ბუკლეტის გამოშვება ქართული ენის დღესთან დაკავშირებით.

v  კავშირი საგნიბრივ ჯგუფთან
ისტორია/ქართული ენა და ლიტერატურა/სამოქალაქო განათლება
v  მდგრადობა:
მშობლიური ენის სიყვარულის ჩანერგვა/გაძლიერება არ შეიძლება შემოიფარგლებოდეს მხოლოდ გაკვეთილებზე მიღებული ცოდნით. რუსული ენის ინგლისურით ჩანაცვლებამ არანაკლები საფრთხე შეუქმნა ქართულ ენას. დღევანდელი ქართული საკმაოდ დაბინძურებულია ბარბარიზმით. ჩვენი მშობლიური უნიკალური ენის სიწმინდის დაცვა ყოველ ჩვენთაგანზეა დამოკიდებული. მოსწავლეები მიიღებენ სიღრმისეულ ცოდნას ქართულ ენასთან დაკავშირებით, ექნებათ მშობლიური ენის შესახებ სრულყოფილი ინფორმაცია, რომელსაც სხვებსაც გაუზიარებენ. დაფიქრდებიან ენის, როგორც ეროვნული თვითმყოფადობის შენარჩუნების გარანტზე.

სასწავლო პროექტის შეფასების ცხრილი

კრიტერიუმი
კარგი
საშუალო
სუსტი
შენიშვნა
პრობლემა.რამდენადაქტუალურიადარამდენადცხადადარისესდასაბუთებული




მიზანი.რამდენადკონკრეტული, მიღწევადი, ნათელიდაგაზომვადია




ამოცანები.რამდენადშეესაბამებათითოეულიამოცანაპროექტისმიზანს




განხორციელებისგზები.რამდენადუზრუნველყოფსმიზნისმიღწევას, რამდენადრაციონალურიადაპრაქტიკული, რამდენადრეალურიავადებიდაარისთუარაფუნქციებიგადანაწილებულიჯგუფისწევრებსშორის





შედეგი.რამდენადრეალურიააღნიშნულიშედეგისმიღწევადარამდენადშეესაბამებამიზანს

        


რესურსები.რამდენადზუსტადარისგანსაზღვრული, რაარისსაჭიროპროექტითგათვალისწინებულიშაქმიანობებისათვის




დიზაინი. რამდენადლოგიკურადარისაგებულიპროექტი (თანამიმდევრობა), ლაკონურიდამარტივიენა







1.პროექტის პრეზენტაცია და ფუნციების განაწილება


2. საპროექტო ჯგუფის მიერ სამუშაო გეგმის შედგენა


3. ლექცია–ა.წერეთლის სახელ;ობის უნივერსიტეტის სტუდენტი თამარ გორგოძე



თემა–,,ქართული ენა საქართველოს სახელმწიფო ენაა“––  უწინარეს ყოვლისა, მადლობა თამარ გორგოძეს  N 15 საჯარო სკოლის საზოგადოებრივ  მეცნიერებათა კათედრასთან თანამშრომლობისათვის. აქტიური ლექცია მშობლიურ, ქართულ  ენას მიეძღვნა. იგი თემიდან გამომდინარე კითხვებით დაიწყო.შესავალ საუბარში აღინიშნა ქართული ენის მნიშვნელობა და როლი არა მარტო საქართველოსათვის, არამედ კავკასიისათვისაც. სამყაროში იშვიათია ენა, რომლის სამეტყველო ბგერებს ზუსტად ასახავს უძველესი და თანამედროვე ანბანის ასო-ნიშნები. ამ მხრივაც გამორჩეულია ქართველთა დედა ენა. სწორედ სამეტყველო ბგერათა ზუსტი კვალიფიკაციითა და ნორმირებული ენის საყრდენი ენობრივი ბაზისის სიმყარით უნდა აიხსნას ის ფაქტი, რომ, სხვა ძველ ენათაგან განსხვავებით, არქაული ქართული  სამწიგნობრო ენა და თანამედროვე ქართული ერთ მთლიანობას ქმნის. აქტიური ლექცია საინტერესოდ წარიმართა, მოსწავლეთა პასუხები ფიქსირდებოდა, ბოლოს მოსწავლეებმა მათი ნააზრევი შეადარეს მოსმენილს.


4. ექსკურსია თბილისში დედა ენის ძეგლთან

N15 საჯარო სკოლის მოსწავლეებისათვის დაუვიწყარი იყო დედა ენის სახელობის ბაღში სტუმრობა. დედა ენის ძეგლთან გაიმართა დიალოგი,ისაუბრეს დედაენის შესახებ, გაიხსენეს გამონათქვამები ქართულ ენაზე, აღინიშნა, რომ 14 აპრილს საქართველო აღნიშნავს ,, დედა ენის“ დღეს, რადგან საძირკველი განათლებისა არის წერა–კითხვის ცოდნა. ამ საძირკვლის ჩადგმას ეხმარება დედა ენა.
ადრე დედა ენის ბაღი ცნობილი იყო, როგორც დემონსტრანტების თავშეყრის ადგილი. 1978 წლის 14 აპრილს დედა ენის ბაღში ჩატარდა დიდი მიტინგი ენის სტატუსის შენარჩუნების მოთხოვნით, რამაც შედეგი გამოიღო და ქართული სახელმწიფო ენად დარჩა. ამ მოვლენის აღსანიშნავად ბაღში დაიდგა დედა ენის ძეგლი (არქიტექტორები – ელგუჯა ამაშუკელი ნოდარ მგალობლიშვილი).
მშობლიური ენის სიწმინდეზე ზრუნვა ჩვენი  პირდაპირი მოვალეობაა. ამის ერთ-ერთი აუცილებელი წინაპირობა კი არის ის, რომ მოსწავლეები თავიდანვე შეეჩვიონ გამართული ქართულით საუბარს, რომ თვითონაც შეძლონ აღნიშნულ პრობლემასთან გამკლავება.

5. ინტეგრირებული გაკვეთილი ,,ქართული მარტო ენაა?!“ დედა ენის დღესთან დაკავშირებით


6.საკითხისადმი მოქალაქეობრივი მიდგომის და ქართული კულტურის ძეგლების სრულფასოვანი აღქმისათვის

7.ფილმის ჩვენება :

1. ,,ადამიანი, რომელიც ხეებს რგავდა“  https://www.youtube.com/watch?v=4tu1iSlUwek

2.   ,,ერთი ჭოროხის შვილები"   https://www.youtube.com/watch?v=38qTyER90h8

სწავლა-სწავლების პროცესში დოკუმენტური ფილმების სასწავლო რესურსის  სახით       გამოყენება ხელ   შეუწყო   მოსწავლეების    მიერ      გლობალური    სოციალური   საკითხების გაცნობიერებას, სამოქალაქო ცნობიერების ამაღლებას, პასუხისმგებლობის გრძნობის გაზრდას.   დოკუმენტური ფილმები, როგორც აუდიოვიზუალური    საშუალება ,საინტერესოდ გადმოგვცემენ ინფორმაციას კონკრეტულ თემებზე, წარმოდგენენ რეალური ადამიანების ისტორიებს და ისინი ცალკეული პრობლემების გადაჭრისათვის მოტივაციის წყაროდაც იქცევიან.
საინტერესო იყო მოსწავლეებისათვის ფილმი ,,ადამიანი, რომელიც ხეებს რგავდა“,გააოცათ ელზეარდ ბუფიეს მოქმედებამ. გაიმართა დისკუსია, იმსჯელეს და დასვეს მათთვის საინტერესო კითხვები, ყველა მოსწავლე ჩაება დისკუსიაში. ფილმის ჩვენების შემდეგ ასახვა/მსჯელობამ მოსწავლეებს საშუალება მისცა შთაბეჭდილებების, ემოციების, დამოკიდებულებების გამოხატვისა და, რომ მოუსმინეს და გაიზიარეს სხვისი მოსაზრებები. ფილმებმა გავლენა მოახდინეს მოსწავლეებზე.წარმოიშვა ახალი იდეა, რომლის განხორციელება შესაძლებელია.
გამოიტანეს დასკვნა, რომ დიდია ადამიანის გავლენა გარემოზე, გავუფრთხილდეთ და დავუტოვოთ მომავალ თაობას მსოფლიო  უფრო  ლამაზი და პერსპექტიული.

8. აქცია ,,დედა ენის ძეგლთან“ ქუთაისში. მოსწავლეები დაარიგებენ ფლეერებს ქართული ენის დღესთან დაკავშირებით

ქართული ენა ლამაზი და უძველესი ენაა. ენა უმნიშვნელოვანესია სახელმწიფოსთვის.
დედა ენის დღეს, 2014 წლის 14 აპრილს  N15 საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა მოინახულეს ქუთაისში დედა ენის ძეგლი.ძეგლი მოუვლელი იყო,მისთვის თავდაპირველი სახის აღდგენა ხალხის მოთხოვნით განახორციელა ქალაქის მერიამ.

9.დისკუსია: ,,ვისწავლოთ წარსულის შეცდომებზე“ (დაკარგული ქართული ტერიტორიები)
ქ. ქუთაისის N 15 საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა სადისკუსიო თემად აიღეს ,,ვისწავლოთ წარსულის შეცდომებზე.“

როგორ ზრუნავს საქართველო დაკარგულ ტერიტორიაზე მოსახლე ქართველებსა და ამ ადგილებში არსებულ ისტორიულ ძეგლთა მოვლა–პატრონობაზე? ეს ხომ არის ზოგადსახელმწიფოებრივი  პრობლემა?
გტკივათ კი საზღვრებს მიღმა დარჩენილი საქართველო?

10. ბუკლეტის გამოშვება ქართული ენის დღესთან დაკავშირებით.






Комментариев нет:

Отправить комментарий